Handelsbetingelser


BETALING

HVORDAN INDLØSER JEG ET GAVEKORT / EN GAVEKODE / EN RABATKUPON?

Hvis du har modtaget et gavekort, en gavekode eller en rabatkupon, kan du opnå rabat, når du bestiller på shop@solo.dk. Gavekoden indløses med 3 enkle trin:

1. Læg de ønskede varer i indkøbskurven.

2. Når du er helt færdig med at shoppe, sætter du flueben i feltet under ”Benyt gavekort/rabatkode” i indkøbskurven.

3. Indtast nu gavekoden i feltet herunder og klik derefter på ”Opdater”.

Hvis betingelserne er opfyldt for rabatten og koden er indtastet korrekt, kan du se rabatten fratrækkes i feltet ”rabat”. Du kan ligeledes se, at dit totalbeløb er nedskrevet, og du er nu klar til at klikke på ”Næste trin” Det er ikke muligt at kombinere flere rabatkoder eller andre koder, der indtastes i rabatkodefeltet i indkøbskurven. Har du modtaget to forskellige koder, kan du derfor ikke bruge dem på det samme køb i shoppen.

VARER JEG HAR MODTAGET ER I MELLEMTIDEN SAT NED. HVAD GØR JEG?

Vi har løbende kampagner, hvor vi nedsætter vores produkter i en bestemt tidsperiode. Desværre kan vi ikke tilbyde at kompensere dig. Du har dog altid mulighed for at benytte fortrydelsesfristen indenfor 14 dage (se afsnit om returnering).

ER DET SIKKERT AT HANDLE PÅ WWW.SOLO.DK?

Du kan føle dig helt sikker, når du handler på vores webshop. Vi krypterer nemlig alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. SOLO forbeholder sig dog retten til at få købsbeløbet overført via bankoverførsel til Sydbank. Vi videregiver aldrig dine personlige oplysninger til andre med mindre, du har givet os tilladelse hertil. Så du kan altså handle trygt på www.solo.dk



LEVERING

HVOR LÆNGE EFTER JEG HAR BESTILT GÅR DER, INDEN JEG MODTAGER MIN PAKKE?

SOLO online leverer typisk indenfor 1-3 hverdage. Der tages dog forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos SOLO.

HVAD KOSTER DET AT FÅ LEVERET MINE VARER OG HVORDAN LEVERES DE?

GLS Pakkeshop Danmark

Afhent din pakke i valgfri GLS pakkeshop eller få den leveret til en erhvervsadresse

VI TILBYDER FØLGENDE LEVERINGSMULIGHEDER:

GLS Pakkeshop Danmark
Afhent din pakke i valgfri GLS pakkeshop eller få den leveret til en erhvervsadresse i Danmark

GLS med omdeling til privatadresse Danmark
Få leveret din pakke til din hjemmeadresse i Danmark

Levering Worldwide med UPS eller GLS
Få leveret din pakke til din hjemadresse i udlandet



RETURNERING

HVORDAN OMBYTTER JEG EN VARE?

Ønsker du at bytte en vare til en anden, beder vi dig om at sende produktet retur indenfor 14 dage, og selv genkøbe den nye vare du ønsker på shoppen. Benytter du fortrydelsesretten tilbagebetales varens pris og leveringsomkostninger, så snart varen er modtaget og registreret. Mangler du et produkt som er udsolgt på shoppen, er du altid velkommen til at ringe eller skrive til os med henblik på, om vi eventuelt kan skaffe den til dig. Vi kan dog desværre ikke garantere, at udsolgte produkter kan skaffes.

Du kan bytte dit køb i vores fysiske butikker.
Ønsker du pengene retur skal dit køb returneres til SOLO webshop.
Der udbetaler ikke penge eller tilgodebevis på vare købt på webshoppen i vores fysiske butikker.

HVORDAN RETURNERER JEG EN VARE?  

Når du vil benytte din fortrydelsesret, skal du selv betale returforsendelsen medmindre andet er aftalt. Varereturnering skal ske til adressen:

SOLO /V. FashionShopping
Niels P Thomsens Vej 3
7500 Holstebro

CVR: 31 32 73 69

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Er der tale om en reklamation, så medsend fyldestgørende information med pakken for at fremme ekspeditionen. Vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftelse. Vi anbefaler, at du benytter UPS, når varen sendes retur. På den måde er der mulighed for at spore pakken i systemet, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til vores returafdeling

FORTRYDELSESFORMULAR  

Der er 14 dages fuld fortrydelsesret på alle varer. Fortrydelsesfristen løber fra den dag, du har modtaget varen eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du kan fortryde købet ved blot at returnere varen indenfor 14 dage. Du kan også fortryde ved at give os besked om, at du fortryder dit køb inden 14 dage ved f.eks. at sende et brev eller en e-mail. Venligst vedlæg udfyldt returnota. Du modtager en mail når din ordre er behandlet, og pengene er refunderet til det betalingskort handlen er gennemført på.

Du må undersøge og evt. prøve varen som det vil være tilladt i en fysisk butik. Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde som den fungerer på. Det betyder, at varen skal være ubrugt, med alle originale mærker påsat og varen må ikke være vasket. Er ovenstående betingelser ikke opfyldt, vil der være tilfælde hvor varen mister hele sin værdi, og man vil ikke være berettiget til at få penge tilbage (gælder ikke ved godkendte reklamationer).

Returnerer du varen, sker dette for egen risiko. Send blot varen retur som pakke eller i prøvekuvert. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Husk at få en kvittering for tilbageforsendelsen.

Når du fortryder, refunderer vi betalingen modtaget fra dig herunder eventuelle leveringsomkostninger. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

TILBAGEBETALING  

Hvis du har betalt dine varer med betalingskort, tilbagebetales beløbet automatisk til dit betalingskort, når returvarer er modtaget retur. Det samme gælder for betalinger med PayPal.


REKLAMATION

HVORDAN REKLAMERER JEG OVER EN VARE?  

Når du handler hos SOLO online har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet eller pengene tilbage afhængigt af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når reklamationen er godkendt, krediteres varen på din faktura. Har du betalt med kreditkort, tilbagebetales beløbet til det anvendte kort.

HVAD GØR JEG, HVIS DER MANGLER EN VARE I PAKKEN?  

Venligst send en skriftlig information til os på shop@solo.dk

PAKKEN ER BESKADIGET VED LEVERING. HVAD GØR JEG?  

Du skal nægte modtagelse af pakken. Er pakken leveret kontakt da kundeservise for fremsendelse af gratis returlabel. Ønsker du at få tilsendt en ny pakke kontakt da venligst også vores kundeservise.

Kontakt info er shop@solo.dk

JEG HAR MODTAGET EN FORKERT VARE. HVAD GØR JEG?  

Skulle du have modtaget en pakkefejl, beklager vi naturligvis dette, og beder dig kontakte kundeservice mandag-fredag kl. 08.00 – 16.00 på tlf. +45 97 41 04 15 eller sende en mail til shop@solo.dk

HVAD HAR JEG GENERELT AF MULIGHEDER I FORHOLD TIL AT KLAGE?

Vi håber, at du vil tage kontakt til os, hvis der er noget, der ikke lever op til dine forventninger. Du kan kontakte vores kundeservice mandag-fredag kl. 08.00 – 16.00 på tlf. +45 97 41 04 15 eller sende en mail til shop@solo.dk.

Vi imødekommer altid vores kunder med et smil uanset hvad din henvendelse drejer sig om, og vi er først tilfredse, når vores kunder er tilfredse.  

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan dog til hver en tid indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse shop@solo.dk
OM SOLO

Alt i dametøj til både små og store størrelser i vores butikker over hele Danmark. Hos SOLO og CHA CHA ved vi, hvor vigtigt det er at kunne få inspiration til garderoben. Derfor skifter vi sortimentet ud flere gange om ugen, så der hele tiden kommer nye varer på hylderne. Hos SOLO og CHA CHA finder du altid det seneste inden for jeans, overdele, kjoler, bukser og t-shirts.

SOLO og CHA CHA er også lig med ærlighed, hvilket blandt andet kommer til udtryk gennem vores ‘value for money’-prispolitik. De rigtige varer på de rigtige tidspunkter til de rigtige priser.
Derfor har vi også altid et stort udvalg af modetøj på tilbud. Alle medarbejdere gør desuden deres yderste for at im��dekomme og assistere vores kunder i forhold til farver, modeller og sammensætning af forskellige designs.

SOLO og CHA CHA gør shopping til en behagelig og god oplevelse.

SOLO Webshop     Niels P Thomsens Vej 3     DK-7500 Holstebro     +45 97410415     shop@solo.dk